P.I.Tchaikovsky : The Nutcracker.

In seara asta am fost la un spectacol de balet, „Spargatorul de nuci” de Tchaikovsky, la Casa de Cultura a Studentilor. A fost frumos. Piesa oricum e foarte frumoasa, Tchaikovsky fiind compozitorul meu preferat.Dar si balerinii au fost extraordinari. Chiar mi-a placut. Dar pacat ca nu am putut sa vad pana la sfarsit. De ce? Pentru ca publicul mi-a demonstrat inca o data ca traiesc in Romania, in tara fara de bune maniere. Dupa ce ca aplaudau la orice, urlau prin sala „Bravo!”, au mai si plecat inainte de ultimul tablou din actul II. Ce lipsa de respect si nerusinare!

Cea care a interpretat-o pe Clara a avut debutul in aceasta seara, dar pacat ca nu a mai avut cui sa danseze in ultimul tablou. Doar mie si mamei mele. Bine, doar trebuia sa o vedem pe ea dormind, apoi trezindu-se, realizand ca totul a fost un vis.

Vina a fost si a balerinilor ca publicul i-a lasat sa-si danseze reciproc. Penultimul tablou a fost, intr-adevar, cel mai frumos. Astfel incat la sfarsitul tabloului toata lumea a crezut ca s-a terminat. De ce? Pentru ca balerinii au primit flori, s-au prezentat, au multumit, etc. Ceea ce facusera la sfarsitul fiecarui tablou, mai mult sau mai putin,fara partea cu flori.

Dupa ce toata lumea a plecat, mama a intrebat pe cineva de acolo daca nu mai trebuia sa fie inca un tablou. Acela a spus ca „nu”. Bine, bine, atunci pe program de ce scrie opusul? Sau s-o iau altfel. E logic ca mai trebuia sa mai fie! Doar nu s-a terminat totul asa, in vis, fara s-o mai vedem pe Clara trezindu-se! Sau ce aveau sa zica si ei, dupa ce si-au luat teapa de la spectatori?

Dar ma rog. Sa trecem peste.

Alta lipsa de respect : vorbitul incontinuu. Stiu ca sunt acum ca profesoara de muzica, care ne tot spune ca in timpul spectacolului nu se vorbeste, etc. Dar are dreptate! Cum poti sa turui intruna cand in sala e liniste totala, mai putin pe scena? Erau in spatele mamei niste donsoare care vorbeau intruna! A spus mama ca erau imbracate frumos, cum trebuie sa te imbraci la un spectacol.  Dar inca o situatie care intareste proverbul  „Nu haina face pe om”. Bine, nici in zdrente sa nu vii. Defapt…

Mi-a povestit mama ca a fost odata la un spectacol de-al lui Tudor Gheorghe, iar acolo era un tanar imbracat ca un rocker, cu plete, cu blugi taiati… Tudor Gheorghe l-a chemat pe scena si l-a intrebat de ce a venit la spectacolul lui, cand are atatea locuri unde se poate duce. Acesta a raspuns : „Domnule Tudor, sunteti alternativa la indobitocirea care ni se ofera”. Am ramas masca. Inca mai exista tineri capabili sa gandeasca, tineri care au cultura generala? Da. Dar pacat ca sunt prea putini. Majoritatea prefera sa stea prin baruri, puburi si cafenele. Dar haideti sa va zic ce fac acolo. NIMIC. Pur si simplu stau si se uita unii la altii, mai scot doua vorbe.. Vorbesc din proprie experienta.

Spuneam zilele trecute ca am stat la Carturesti vreo doua ceasuri si am citit. Vreau sa zic ca nu m-am mai simtit asa bine de nu mai stiu cand. Dar sa lasam asta ca aberez si sunt off-topic.

In concluzie, spectacolul a fost chiar frumos, desi mi-ar place sa vad si ultimul tablou candva!:))

Bisous!

~ de Teodora pe Decembrie 13, 2009.

Lasă un răspuns

 
